tisdag 24 juni 2014

E-böcker, e-boksläsare och annat om framtiden!

Har länge gått och grunnat på att läsa e-böcker. Har ju redan nu så jag kan läsa e-böcker i min mobiltelefon, men jag ville ha något mer läsvänligt. Naturligtvis vill prylnörden i mig ha alla möjliga saker, tablet, "padda" osv. Men just nu känns det som att det är en renodlad läsare med maxibal läsbarhet även i solljus, med låååång batteritid och plats för en massa böcker som hägrade mest.

Lustigt nog då man går och drömmer om något eller tänker mycket på något så kan det slumpa sig så att bra erbjudanden dyker upp, eller att just den personen eller ingivelsen som man behöver dyker upp just i rättan tid! Jag har skrivit om synkronicitet i min senaste bok "Skapa & Sälj!" kolla gärna in den - den kan förändra ditt liv på mer än ett sätt! :)

Bästa E-boks läsar tipset!

Men just idag så dök detta upp: Letto e-boksläsare och fodral 495 + 99 = 568 kr (kostar 1670 kr annars): http://t.co/wuzxFg0aJF Rekommenderas! Gratis E-böcker ingår!

Jag slog till. Nu ska här läsas E-böcker! Jag är ju dessutom i begrepp att konvertera mina egna böcker till E-bok också, först i formatet epub (som är det vanligaste i Sverige och som Letto stöder!) och senare även i andra format. Researchar just nu den djungeln för fullt! Jag har kommit en bra bit på väg så det står nog inte på förrän både Skapa & Sälj! och Forntida Järn - Ancient Iron blir e-böcker!

Om du inte orkar vänta på att det ska bli e-böcker av mina titlar så kan du redan nu köpa dem på papper - båda är vackra böcker som är utformade av mig för att riktigt lysa! - bäst pris i Ziddhartas webbshop förstås, men går även att köpa på Adlibris och Bokus i vanlig ordning med!

Bläddra i och provläs Skapa & Sälj!
Bläddra i och provläs Forntida Järn - Ancient Iron!

För mig känns E-böcker som en viktig del av vår framtida värld och sätt att leva. Jag är själv en inbiten bibliofil och köper, lånar, läser böcker på papper som en tok, jag brukar säga att jag nog läst ett helt bibliotek, och nu har nästan alla svenska böcker som jag vill läsa "tagit slut" så de senaste fem åren har jag i det närmaste övergått till att läsa uteslutande engelska titlar, men med undantag då och då. Men med tanke på att alla böcker som returneras från bokhandlare, alla dessa träd som sågas ned i onödan för att returneras som bokreturer och tidningsreturer, så känns detta att kunna trycka POD (print-on-demand) och e-böcker som ett mycket sundare alternativ. Man får sina böcker vare sig det är på papper eller digitalt - just när man behöver dem! On Demand. För tidningar och magasin finns ju nu förstås många (de flesta) på nätet men också där har vi utmärkta tjänster som ISSUU med flera!

I framtiden kommer inte bara det tryckta ordet att levereras POD - Print on demand - med en 3D-skrivare i vart hem (?) och att bara ladda ner ritningar på det man vill producera själv, hemma så kan allt levereras direkt I vårt hem. Inga transporter, inga bränslekostnader, minskad miljöförstöring och renare luft! Redan nu har en smärre folkrörelse uppstått, och man kan till och med skriva ut mat! Kul: 3D-utskrifter för hemleverans! http://t.co/rxzdZ9FWH3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar